Błąd z synchronizacją domen zewnętrznych po zaktualizowaniu Panelu Plesk 12.5

Błąd z synchronizacją domen dotyczy tylko domen zewnętrznych, czyli zarejestrowanych u innego operatora niż homecloud.pl.

Opisany w tym artykule błąd występuje tylko po zaktualizowaniu Panelu Plesk do wersji 12.5. W przypadku, jeśli zarejestrowałeś nowy serwer VPS i nie zaktualizowałeś swojego Panelu Plesk do wersji 12.5 to poniższa sytuacja nie występuje!

Sugerujemy zaktualizować Panel Plesk do najnowszej wersji ze względu na usunięcie błędów wpływających na bezpieczeństwo, a także wprowadzenie wygodniejszego interfejsu do zarządzania serwerem .

W sytuacji, jeśli po zaktualizowaniu Panelu Plesk do wersji 12.5 masz niedogodności z synchronizacją domen zewnętrznych (np. nie działająca strefa domeny na serwerze, która objawia się m.in. brakiem możliwości utworzenia skrzynek e-mail, brakiem możliwości publikacji strony WWW i/lub konfiguracji konta FTP), to skorzystaj z poniższego artykułu.

Jak sprawdzić czy błąd dotyczy moich domen zewnętrzynych?

Po zaktualizowaniu Panelu Plesk, w Panelu klienta w opcji menu: „Domeny hostowane” przy dopisanej domenie będzie wyświetlana ikona informująca braku synchronizacji domeny.

synchronizacja-blad2

Co zrobić, jeśli po aktualizacji Panelu Plesk mam problemy z synchronizacją zewnętrznych domen?

  1. Zaloguj się do Panelu Plesk.
  2. Wygląd Panelu Plesk po przeprowadzonej aktualizacji zostanie odświeżony. W prawym górnym rogu wybierz nazwę domeny, aby przejść do jej ustawień.

    mojadomena123

  3. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk „DNS Settings”.

    mojadomena1234

  4. Na wyświetlonej liście rekordów domeny, należy zmienić wartości dla rekordów NS. Aby przejść do edycji wybranego rekordu, kliknij nazwę domeny w danym wierszu.

    NS

  5. Po wyświetleniu formularza edycji rekordu, w polu „Name server” należy wpisać nowy adres DNS w formacie: ns1.homecloud.pl

    dns-record1

  6. Powtórz czynność dla pozostałych rekordów DNS, dodając im odpowiednio wartość: ns2.homecloud.pl oraz ns3.homeloud.pl.

    mojadomenka12345

  7. Gdy zmienisz wartość „Name server” dla wszystkich trzech rekordów DNS dla wybranej domeny zewnętrznej, ikona ostrzegająca o braku synchronizacji domeny przestanie być wyświetlana. Konfiguracja domeny będzie poprawna.

    synchok

 

Po dodaniu zmian w rekordach domeny, należy je jeszcze zaakceptować. W tym celu kliknij przycisk „Update”, który znajduje się w górnej części ekranu (tuż po zapisaniu zmian w rekordzie NS). W chwili, gdy zaakceptujesz zmiany, konfiguracja domeny będzie  już poprawna.

changes-dns

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie