Jak utworzyć nowy certyfikat SSL (samopodpisany) w Panelu klienta?

Za pośrednictwem Panelu klienta możesz utworzyć tzw. samopodpisany certyfikat SSL (self-signed). Certyfikaty tego rodzaju służą najczęściej do zabezpieczania transmisji danych przy małych projektach internetowych, np. blog, mała strona WWW.

Samopodpisany certyfikat SSL nie będzie automatycznie akceptowany przez przeglądarki internetowe. Pierwsza i kolejne (jeśli nie zaakceptujemy ostrzeżenia) wizyty na szyfrowaną stronę WWW będą poprzedzone ostrzeżeniami.

Jak utworzyć nowy certyfikat SSL (samopodpisany) w Panelu klienta?

Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby wygenerować samopodpisany certyfikat SSL (self-signed):

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij sekcję menu „Konto”, która znajduje się w górnej części ekranu.
    konto
    Rys. Sekcja menu „Konto” znajduje się w górnej części ekranu.
  3. Kliknij opcję menu „Ustawienia konta”, która znajduje się w centrum ekranu.
    ustawienia-konta
    Rys. Kliknij opcję menu „Ustawienia konta”, która znajduje się w centrum ekranu.
  4. Kliknij przycisk „Więcej narzędzi”, który znajduje się w górnej części ekranu.
    wiecej-narzedzi
  5. Kliknij opcję menu „Certyfikaty”, która znajduje się po prawej stronie ekranu.certyfikaty
  6. Na ekranie zostanie wyświetlone repozytorium użytkownika. Kliknij przycisk „Utwórz nowy certyfikat”, aby rozpocząć tworzenie nowego certyfikatu SSL (samopodpisanego).
    certyfikaty-przyciski1
    Rys. Kliknij przycisk „Utwórz nowy certyfikat”, aby rozpocząć tworzenie nowego certyfikatu.
  7. Wypełnij wyświetlony formularz:
    informacje-o-certyfikacie
    Rys. Wypełnij wyświetlony formularz według poniższej instrukcji.
    • Bity – wybierz w tym miejscu siłę klucza, który ma być zastosowany przy tworzonym certyfikacie SSL. Sugerujemy wybrać najwyższą wartość, czyli 2048.
    • Kraj – zdefiniuj kraj podmiotu, dla którego generujesz samopodpisany certyfikat SSL.
    • Stan/prowincja – określ województwo, stan lub prowincje podmiotu.
    • Lokalizacja (miasto) – wpisz nazwę miasta, w którym znajduje się podmiot.
    • Nazwa organizacji – wpisz nazwę podmiotu, np. „Jan Kowalski sp. z o.o.”.
    • Nazwa jednostki organizacyjnej – w tym polu należy wpisać nazwę działu w firmie, który jest odpowiedzialny za wdrożenie certyfikatu np. „Dzial IT”
    • Powszechna nazwa – w tym polu należy wpisać dokładną nazwę domeny, dla której ma być wystawiony certyfikat np. „www.twojadomena.pl” lub „twojadomena.pl”. Dla certyfikatów typu Wildcard należy podać nazwę domeny w następującej postaci, np. „*.twojadomena.pl”.
    • e-mail – wpisz kontaktowy adres e-mail.
    • Ważny od – wybierz datę, od której będzie liczona ważność certyfikatu.
    • Ważny do – wybierz datę kończącą ważność certyfikatu.
  8. Sprawdź poprawność danych w formularzu i kliknij przycisk „Następny”.
    nastepny-anuluj
  9. Na ekranie zostanie wyświetlony ekran podsumowujący wygenerowanie samopodpisanego certyfikatu SSL.
cert0
Rys. Podsumowanie wygenerowania samopodpisanego certyfikatu SSL.
  1. Kliknij przycisk:
    powrot-zakoncz-anuluj
    • Zakończ – aby zakończyć proces i zapisać certyfikat SSL (self-signed) w repozytorium.
    • Powrót – aby powrócić do poprzedniego kroku i zmienić dane dot. certyfikatu SSL.
    • Anuluj – jeśli chcesz zrezygnować z generowania certyfikatu SSL.
  2. W górnej części ekranu znajdziesz linki do pobrania wygenerowanego certyfikatu SSL i jego klucza prywatnego.
    WAŻNE! Klucz prywatny jest niezbędny do zainstalowania certyfikatu SSL, np. w przyszłości na innym serwerze. Klucz prywatny jest generowany razem z plikiem CSR (w jednym procesie). W tym przypadku plik CSR nie musi zostać wygenerowany, ponieważ wynikiem procesu jest samopodpisany certyfikat SSL.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie