Jak odzyskać pliki kopii zapasowej Acronis Cyber Protect?

Poniższa instrukcja może być przydatna, np. w sytuacji gdy utraciliśmy lub uszkodziliśmy pliki strony WWW/bazy danych lub, gdy wykonujemy kopię zawartości serwera, na tym samym lub nowym serwerze.

WAŻNE! Pliki kopii zapasowej są nadpisywane. Z tego powodu przed przywróceniem kopii zapasowej konieczne jest uruchomienie serwera z identycznym systemem operacyjnym jaki został ustawiony na czas wykonywania kopii zapasowej.
WAŻNE! W czasie przywracania kopii zapasowej, w przypadku zmiany serwera, ulega zmianie, m.in. jego adres IP. W zaistniałej sytuacji konieczne jest przygotowanie serwera do przywrócenia kopii zapasowej.

Odzyskiwanie kopii zapasowej Acronis Cyber Protect

  1. W panelu Acronis Cyber Protect odszukaj kopię zapasową. Oznaczona jest ona ikonką VM.
  2. Przygotuj serwer, na którym zostanie przywrócona kopia zapasowa: uruchom system, zainstaluj aplikację Acronis Cyber Protect, a następnie skonfiguruj ją dodając kolejno serwery kopii zapasowej. Dodaj serwery do panelu usługi, tak, aby uzyskać dostęp do dwóch urządzeń VM.
  3. Kliknij Odzyskaj przy serwerze, gdzie jest wykonany backup.
  4. Kliknij Wybierz komputer, zaznacz nowy serwer, na który ma być przywrócona kopia zapasowa i potwierdź klikając OK.
    WAŻNE! Jeśli nie widzisz tego przycisku, a tylko listę wykonanych backupów, wybierz z prawego górnego rogu „Więcej metod odzyskiwania…”.

  5. Odzyskaj pliki/foldery – zaznacz wszystkie katalogi i wybierz Odzyskaj.
  6. Pozostaw opcję: Oryginalna lokalizacja i rozpocznij odzyskiwanie.
  7. Wybierz opcję: Zastąp istniejące pliki i zatwierdź zmiany.

Opcjonalnie użytkownik ma możliwość uruchomienia kopii zapasowej wraz z opcją: W razie potrzeby automatycznie ponownie uruchom komputer. Opcja ta może działać nieprawidłowo w stosunku do serwera, dla którego konieczne będzie ręczne uruchomienie. Ponowne uruchomienie serwera jest konieczne do prawidłowego zakończenia operacji odzyskiwania danych.

WAŻNE! W trakcie odzyskiwania danych, nowy serwer zniknie z listy w usłudze Acronis Cyber Protect. Stan ten wynika z działania kopii zapasowej – pliki konfiguracyjne Acronis Cyber Protect ulegną nadpisaniu. Sytuacja ta nie powoduje jednak wstrzymania przywracania kopii zapasowej.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie