Informacje podstawowe na temat opcji „Domeny hostowane”

W opcji menu „Domeny hostowane” wyświetlane są informacje na temat domen, które są zarejestrowane u innego operatora. Oznacza to, że do Panelu klienta możesz dodać domeny, które nie są zarejestrowane bezpośrednio w homecloud.pl. Opcję menu „Domeny hostowane” znajdziesz w module „Domeny”, który wyświetlany jest w sekcji menu „Start”.

pulpit-domeny
WAŻNE! Pamiętaj, że przed rozpoczęciem procesu dodawania zewnętrznej domeny, należy wydelegować wybraną domenę na odpowiednie serwery DNS. Delegację domeny należy wykonać za pomocą panelu administracyjnego operatora, u którego domena jest opłacana.

Adresy naszych serwerów DNS, na które należy wydelegować domenę:

  • ns1.homecloud.pl
  • ns2.homecloud.pl
  • ns3.homecloud.pl

Podczas dodawania zewnętrznej domeny do Panelu klienta możesz ustawić, aby obsługa poczty e-mail oraz hostingu WWW w adresie tej domeny były dostępne w Plesk Panel (o ile go posiadasz).

WAŻNE! Po wydelegowaniu domeny na odpowiednie serwery DNS będziesz mógł zarządzać strefą danej domeny (np. jej rekordami). Przykładowo, edycje rekordów domeny będziesz mógł wykonać za pomocą Plesk Panel.
Po wyświetleniu opcji menu „Domeny hostowane”, w górnej części ekranu zostaną wyświetlone następujące przyciski:
domeny-hostowane-1024x257
  • Zarejestruj nową domenę – kliknij ten przycisk, aby zarejestrować nową domenę w homecloud.pl.
  • Transfer istniejącej domeny – transfer domeny do homecloud.pl oznacza przeniesienie obsługi domeny do homecloud.pl i jest równoznaczny z przeniesieniem obsługi bilingowej domeny do homecloud.pl (opłacanie faktur za przedłużenie domeny w homecloud.pl) oraz z możliwością samodzielnej konfiguracji domeny oraz jej rekordów za pomocą Panelu klienta lub Plesk Panel.
  • Dodaj istniejącą domenę zarejestrowaną gdzie indziej – służy do przypisywania zewnętrznych domen.
  • Dodaj nową subdomenę – umożliwia dodanie subdomeny (subdomeny dodawaj przez Plesk Panel). 
    Przykład: subdomeny tworzone są na podstawie domeny pierwszego rzędu, np. „twojadomena.pl”. Przykładowo, możesz utworzyć subdomenę „sklep”, która będzie wyglądać następująco: „sklep.twojadomena.pl”.
    WAŻNE! W sekcji „Domeny hostowane” należy przypisać domenę tzw. pierwszego rzędu, np. „twojadomena.pl”. Następnie za pomocą Plesk Panel będziesz mógł utworzyć subdomenę dla danej domeny, np. „sklep.twojadomena.pl”.

Jakie informacje znajdę w opcji menu „Domeny hostowane”

Po wybraniu opcji menu „Domeny hostowane” zostanie wyświetlona lista wszystkich domen zewnętrznych przypisanych do Panelu klienta. Znajdziesz w niej następujące dane:

domeny-hostowane2-1024x144
Rys. Przykładowa lista domen, która wyświetla się po kliknięciu opcji menu „Domeny hostowane”.
  • ID – wyświetla numer identyfikacyjny domeny, który został jej przypisany w systemie.
  • Nazwa domeny – wyświetla nazwę domeny, która przypisana jest do Panelu klienta.
  • Hosting WWW – określa czy obsługa hostingu WWW przez Plesk Panel jest włączona.
  • Hosting poczty – określa czy obsługa poczty e-mail w domenie przez Plesk Panel jest włączona.
  • W synchronizacji – określa czy zmiany w Panelu klienta są w 100% zsynchronizowane – dotyczy to przede wszystkim DNS (strefa na serwerach DNS synchronizowana jest z tym co jest umieszczone w Panelu klienta), ale także np. ustawień hostingu.
  • Odblokowany – określa czy domena jest odblokowana. Domena może być blokowana przy wygaśnięciu subskrypcji domenowej.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie