Do czego służy automatyczne odnawianie usługi?

Przed końcem ważności każdej usługi, w Panelu klienta wystawiany jest nowy dokument Zamówienia. Po utworzeniu dokumentu Zamówienia w Panelu klienta, możliwe jest wykonanie płatności za przedłużenie usługi na kolejny okres abonamentowy.

W Panelu klienta możesz włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania przy wybranej usłudze, której wynikiem będzie umożliwienie lub wyłączenie jakichkolwiek płatności za wybraną usługę.

WAŻNE! Jeśli chcesz korzystać z płatności cyklicznej (automatyczne pobieranie środków z karty płatniczej), to pamiętaj, aby w Panelu klienta home.pl przy wybranych usługach była włączona opcja automatycznego odnawiania usługi.

Opcja automatycznego odnawiania przy usługach jest domyślnie włączona.

  • Włączona opcja automatycznego odnawiania usługi oznacza, że przy końcu ważności usługi zostanie wygenerowane zamówienie, które powinno zostać opłacone, aby usługa została przedłużona na kolejny okres abonamentowy.
    WAŻNE! Jeśli masz włączoną płatność cykliczną kartą płatniczą lub posiadasz wystarczającą ilość środków pieniężnych na Saldzie, to zamówienie zostanie automatycznie opłacone.
  • Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Możesz w takim przypadku ręcznie wygenerować zamówienie i następnie je opłacić. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak samodzielnie wygenerować zamówienie przedłużenia usługi.
    Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje zablokowanie usługi wraz z końcem jej abonamentu.

Jeśli opcja automatycznego odnowienia usługi nie będzie zaznaczona, to NIE wygeneruje się zamówienie usługi. Dopiero po jego wygenerowaniu można opłacić przedłużenie wybranej usługi na kolejny okres abonamentowy. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak samodzielnie wygenerować zamówienie przedłużenia usługi.

Klient może w dowolnym momencie trwania abonamentu zrezygnować z zaznaczenia opcji automatycznego odnawiania usługi. Brak zaznaczonej opcji oraz brak wpłaty równoznaczne są z rezygnacją z danej usługi.

Jak włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania usługi?

Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania usługi:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij sekcję menu Konto, która znajduje się po lewej stronie ekranu.

    Rys. Sekcja menu „Konto” znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Kliknij opcję menu Subskrypcje, która znajduje się po lewej stronie ekranu.

  4. Kliknij nazwę usługi, dla której chcesz zmienić ustawienia opcji automatycznego odnawiania usługi.

    Rys. Kliknij nazwę usługi, dla której chcesz zmienić ustawienia.
  5. Na ekranie zostaną wyświetlone informacje na temat wybranej usługi. W górnej części możesz zmienić ustawienia opcji automatycznego odnawiania usługi. Aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi kliknij przycisk: Zablokuj usługę z końcem abonamentu. Jeśli będziesz chciał ponownie włączyć automatyczne odnawianie kliknij przycisk: Wystaw pro formę przed końcem ważności usługi.
  6. Jeśli będziesz chciał ponownie zmienić ustawienia opcji automatycznego odnawiania usługi, to należy ponownie przejść przez wszystkie kroki powyższej instrukcji.
WAŻNE! Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Oznacza to, że płatności cykliczne za pomocą karty płatniczej lub doładowanego Salda nie zostaną wykonane.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie