Klucz licencji w Plesk Panel – informacje podstawowe

Plesk Panel funkcjonuje w oparciu o klucz licencji. Klucze licencji dla Plesk Panel posiadają wbudowaną datę ważności. Zostało to wprowadzone, aby zapobiec wszelkim oszustwom i kradzieżom. Oprogramowanie Plesk Panel sprawdza za pośrednictwem odpowiedniego serwera poprawność danego klucza licencji. Operacja ta jest wykonywana podczas 10-dniowego okresu przed datą wygaśnięcia klucza licencji.

Autor oprogramowania sprawdza w ten sposób czy nie doszło do kradzieży lub czy oprogramowanie jest wykorzystywane zgodnie z Umową Licencyjną Użytkownika. Po poprawnym zweryfikowaniu data ważności jest przedłużana.

Plesk Panel będzie próbował połączyć się przez protokół TCP/IP z serwerem służącym do sprawdzania zgodności licencji za pomocą portu 5224. Upewnij się, że nie jest on blokowany przez zaporę (firewall).

Proces aktualizacji przebiega automatycznie. Administrator, który zarządza narzędziem Plesk Panel (np. Ty) nie musi nic robić, chyba że pojawi się niezgodność w licencji.

Jeżeli klucz licencji dla Twojego Plesk Panel wygasa, to sprawdź zaporę (firewall), a następnie przejdź do opcji menu „Narzędzia i ustawienia” -> „Zarządzanie licencją” i kliknij przycisk „Pobierz zamówiony klucz”. Jeśli operacja nie będzie mogła być wykonana, to skontaktuj się ze sprzedawcą (np. homecloud.pl) lub bezpośrednio z firmą od której kupiłeś wcześniej klucz dostępu.

zarzadzanielicencja01
Rys. W opcji menu Zarządzanie licencją możesz zmieniać ustawienia klucza licencji dla Twojego panelu.
WAŻNE! Możesz w każdej chwili sprawdzić poprawność połączenia z serwerem licencjonowania. W tym celu należy wybrać opcję menu „Narzędzia i ustawienia” -> „Zarządzanie licencją”. Na wyświetlonym ekranie należy kliknąć przycisk „Pobierz zamówiony klucz”.

Więcej artykułów, które dotyczą kluczy licencji w Plesk Panel znajdziesz poniżej:

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak ręcznie pobrać odpowiedni klucz licencji Plesk Panel w Panelu klienta, którym następnie możesz nadpisać klucz licencji próbnej.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie