Płatność cykliczna kartą jest uważana za najwygodniejszy i w pełni bezpieczny sposób na opłacanie usług home.pl. Uruchamiając płatność cykliczną, zyskujesz pewność, że wszystkie Twoje rachunki w home.pl będą zawsze opłacone na czas. Z artykułu dowiesz się, jak włączyć płatności cykliczne i automatyczne odnawianie subskrypcji.
SPIS TREŚCI
- Płatności cykliczne kartą
- Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
- Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
- Automatyczne odnawianie subskrypcji
Jeśli na jednym z nich wyłączono płatności cykliczne, usuwając kartę, to mogła ona przestać działać poprawnie na pozostałych kontach. W takiej sytuacji zrezygnuj z płatności kartą na wszystkich kontach (Sekcja: Konto → Metody płatności → Kliknij przycisk akcji dla wybranej karty → Usuń metodę płatności), a następnie dodaj kartę ponownie tam, gdzie chcesz dalej płacić cyklicznie przy jej użyciu.
Płatności cykliczne kartą
Płatności cykliczne kartą to praktyczny sposób na opłacanie rachunków. Wystarczy kilka prostych kroków, aby włączyć płatność cykliczną kartą i cieszyć się aktywnymi usługami.
Płatności cykliczne w home.pl możesz włączyć na kilka różnych sposobów:
- podczas dodawania nowej metody płatności,
- podczas zamawiania nowych usług,
- podczas odnawiania swoich usług.
Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
Płatności cykliczne możesz w dowolnym momencie aktywować w Panelu klienta. Aby to zrobić, postępuj według instrukcji:
- Zaloguj się do Panelu klienta.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję: Konto.
- Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję: Metody płatności.
- Kliknij przycisk: Dodaj nową kartę.
- Następnie kliknij: Kontynuuj, aby włączyć automatyczne płatności z karty płatniczej.
- Zaakceptuj płatność cykliczną kartą przez PayU. Jest to domyślny sposób płatności pozwalający odnawiać wszystkie aktywne usługi na Twoim koncie. Zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij przycisk: Zapłać przez PayU.
- Wprowadź informacje o karcie płatniczej: numer karty, datę ważności oraz kod CVC, który znajduje się na odwrocie karty. Po wprowadzeniu danych kliknij przycisk: Zapłać i zapisz kartę.
Transakcja ta spowoduje preautoryzację Twojej karty i tymczasowe obciążenie kwotą nominalną 1 zł. Kwota ta zostanie automatycznie zwrócona na Twoje konto.
Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
Płatność cykliczną kartą możesz aktywować podczas składania nowego zamówienia. Aktywowana metoda płatności będzie domyślna dla wszystkich pozostałych usług, które nabyłeś w home.pl. Aby włączyć płatność, postępuj według instrukcji:
- Wybierz interesującą Cię usługę na stronie home.pl, a następnie kliknij przycisk: Wybieram, aby dodać ją do koszyka.
- apoznaj się z zamówieniem, a następnie kliknij przycisk: Przechodzę do koszyka.
- Kliknij przycisk: Zamów.
- Z dostępnych metod płatności wybierz opcję: Karta płatnicza (płatność cykliczna). Wybierając tę metodę płatności, przypiszesz ją domyślnie do wszystkich swoich usług.
- Zapoznaj się z regulaminami usług, zaznacz zgody, a następnie kliknij przycisk: Zamawiam i płacę.
- Zaakceptuj regulamin płatności cyklicznych realizowanych kartami płatniczymi. Jest to domyślny sposób płatności pozwalający odnawiać wszystkie aktywne usługi na Twoim koncie. Zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij przycisk: Zapłać przez PayU.
- Uzupełnij dane swojej karty płatniczej, a następnie kliknij: Zapłać i zapisz kartę.
Automatyczne odnawianie subskrypcji
Do czego służy automatyczne odnawianie subskrypcji?
Automatyczne odnawianie subskrypcji daje pewność, że wszystkie Twoje usługi będą ciągle aktualne — bez konieczności pamiętania o terminach wygasania subskrypcji. Opcję automatycznego odnawiania możesz włączyć lub wyłączyć w panelu klienta home.pl, lub przy dowolnej usłudze.
- Co oznacza włączona opcja automatycznego odnawianie usług?
Włączona opcja automatycznego odnawiania usługi oznacza, że przy końcu ważności usługi zostanie wygenerowane zamówienie, które powinno zostać opłacone, aby usługa została przedłużona na kolejny okres abonamentowy.
Wskutek uruchomienia opcji automatycznego odnawiania usługi:- utworzony zostanie dokument Zamówienia, na podstawie którego można wykonać płatność,
- wygenerowana zostanie PRO FORMA na przedłużenie usługi na kolejny okres abonamentowy,
- będziesz mógł wykonać płatność za usługę. Jeśli korzystasz z płatności cyklicznych, to usługa zostanie automatycznie opłacona, jeśli środki na zapisanej karcie płatniczej są wystarczające.
- Co znaczy Zablokuj usługę z końcem abonamentu
Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Klient może w takim przypadku ręcznie wygenerować zamówienie i następnie je opłacić.
Włączanie i wyłączanie automatycznego odnawiania subskrypcji
- Zaloguj się do Panelu klienta.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji: Konto, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Kliknij opcję: Subskrypcje, która również znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Kliknij nazwę usługi, dla której chcesz zmienić ustawienia automatycznego odnawiania.
- W górnej części wyświetlonego ekranu możesz włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnowienia:
- Zablokuj usługę z końcem abonamentu – kliknij, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi.
WAŻNE! Zablokowanie usługi z końcem abonamentu powoduje, że nie otrzymasz proformy i nie będziesz mógł opłacić usługi. - Odnowienie – kliknij, aby włączyć automatyczne odnawianie usługi.
- Zablokuj usługę z końcem abonamentu – kliknij, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi.