Błąd z synchronizacją domen dotyczy tylko domen zewnętrznych, czyli zarejestrowanych u innego operatora niż homecloud.pl.
Opisany w tym artykule błąd występuje tylko po zaktualizowaniu Panelu Plesk do wersji 12.5. W przypadku, jeśli zarejestrowałeś nowy serwer VPS i nie zaktualizowałeś swojego Panelu Plesk do wersji 12.5 to poniższa sytuacja nie występuje!
Sugerujemy zaktualizować Panel Plesk do najnowszej wersji ze względu na usunięcie błędów wpływających na bezpieczeństwo, a także wprowadzenie wygodniejszego interfejsu do zarządzania serwerem .
W sytuacji, jeśli po zaktualizowaniu Panelu Plesk do wersji 12.5 masz niedogodności z synchronizacją domen zewnętrznych (np. nie działająca strefa domeny na serwerze, która objawia się m.in. brakiem możliwości utworzenia skrzynek e-mail, brakiem możliwości publikacji strony WWW i/lub konfiguracji konta FTP), to skorzystaj z poniższego artykułu.
Jak sprawdzić czy błąd dotyczy moich domen zewnętrzynych?
Po zaktualizowaniu Panelu Plesk, w Panelu klienta w opcji menu: „Domeny hostowane” przy dopisanej domenie będzie wyświetlana ikona informująca braku synchronizacji domeny.
Co zrobić, jeśli po aktualizacji Panelu Plesk mam problemy z synchronizacją zewnętrznych domen?
- Zaloguj się do Panelu Plesk.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Wygląd Panelu Plesk po przeprowadzonej aktualizacji zostanie odświeżony. W prawym górnym rogu wybierz nazwę domeny, aby przejść do jej ustawień.
- Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk „DNS Settings”.
- Na wyświetlonej liście rekordów domeny, należy zmienić wartości dla rekordów NS. Aby przejść do edycji wybranego rekordu, kliknij nazwę domeny w danym wierszu.
- Po wyświetleniu formularza edycji rekordu, w polu „Name server” należy wpisać nowy adres DNS w formacie: ns1.homecloud.pl
- Powtórz czynność dla pozostałych rekordów DNS, dodając im odpowiednio wartość: ns2.homecloud.pl oraz ns3.homeloud.pl.
- Gdy zmienisz wartość „Name server” dla wszystkich trzech rekordów DNS dla wybranej domeny zewnętrznej, ikona ostrzegająca o braku synchronizacji domeny przestanie być wyświetlana. Konfiguracja domeny będzie poprawna.
Po dodaniu zmian w rekordach domeny, należy je jeszcze zaakceptować. W tym celu kliknij przycisk „Update”, który znajduje się w górnej części ekranu (tuż po zapisaniu zmian w rekordzie NS). W chwili, gdy zaakceptujesz zmiany, konfiguracja domeny będzie już poprawna.