Jak wykonać upgrade oraz downgrade dodatkowych zasobów?

Za pomocą Panelu klienta możesz wykonać upgrade lub downgrade zasobów serwera, które wraz z rozwojem Twoich projektów, pozwolą na jeszcze więcej! Przykładowo, możesz zwiększyć lub zmniejszyć ilość adresów IP lub zmienić wartość dla innych zasobów.

WAŻNE! Upgrade oraz downgrade dodatkowych zasobów dostępny jest tylko dla Klientów, którzy posiadają uzupełniające się usługi (np. serwery VPS). Możesz zakupić lub zrezygnować z dodatkowych zasobów, ale nie możesz zrezygnować z zasobów, które są stałym elementem planu hostingowego.

Upgrade lub downgrade dodatkowych zasobów – instrukcja krok po kroku

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij sekcję menu „Konto”, która znajduje się w górnej części ekranu.
    konto
    Rys. Sekcja menu „Konto” znajduje się w górnej części ekranu.
  3. Kliknij opcję menu „Subskrypcje”, która znajduje się w dolnej części ekranu.
    konto-subskrypcje1
  4. Kliknij ID lub nazwę wybranej usługi, dla której chcesz zmienić zasoby.
    homecloud-subskrybcje
    Rys. Na liście usług kliknij ID lub nazwę wybranej usługi, dla której chcesz wykonać upgrade lub downgrade.
  5. Na ekranie zostaną wyświetlone szczegółowe informacje na temat wybranego serwera VPS. Kliknij zakładkę „Zasoby”, która znajduje się w górnej części ekranu.
    zasoby3
  6. Na ekranie zostanie wyświetlona lista zasobów wybranego serwera.
  7. Kliknij przycisk „Zwiększ limity zasobów”, który znajduje się w dolnej części ekranu.
    zwieksz-limity-zasobow
  8. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwala na zmianę wartości zasobów. Zwiększ lub zmniejsz zasoby wybranego serwera według Twoich potrzeb.
  9. Sprawdź czy podałeś poprawne wartości dla zasobów i kliknij przycisk „Dalej”.
    dalej-anuluj
  10. Na ekranie zostaną wyświetlone szczegóły Twojego zamówienia. Sprawdź poprawność wyświetlonych informacji i wybierz metodę płatności. Następnie kliknij przycisk „Złóż zamówienie”, który znajduje się w dolnej części ekranu.
    zloz-zamowienie

Na Twoim koncie w Panelu klienta zostanie wygenerowane zamówienie na operację upgrade lub downgrade, które należy opłacić. Sugerujemy skorzystanie z metody płatności online, która jest najszybszą metodą płatności.

Kiedy ilość dodatkowych zasobów zostanie zmieniona?

Upgrade zasobów (zwiększenie zasobów)

Ilość zasobów zostanie zwiększona po opłaceniu wygenerowanego zamówienia. Zamówienie, które należy opłacić znajdziesz w Panelu klienta (sekcja menu „Konto” -> „Dokumenty finansowe” -> „Niezapłacone zamówienia”). Wyjątkiem jest usługa Pro Cloud, przy której operacje zmiany zasobów realizowane są natychmiast.

WAŻNE! Jeśli funkcja automatycznego odnowienia usługi jest włączona oraz jeśli w Saldzie Kaucji posiadasz wystarczające środki pieniężne na opłacenie zamówienia, to upgrade zasobów zostanie wykonany automatycznie. Oznacza to, że system ściągnie z Salda Kaucji wymaganą kwotę w celu realizacji wygenerowanego zamówienia.

Downgrade zasobów (zmniejszenie zasobów)

Zmniejszenie zasobów oraz zwrot środków pieniężnych do Salda Kaucji, wykonywane są po zaakceptowaniu wysłanej do Klienta Faktury VAT korygującej. Wyjątkiem jest usługa Pro Cloud, przy której operacja zmiany zasobów wykonywana jest natychmiast.

WAŻNE! Faktura VAT korygująca wysyłana jest w wersji elektronicznej na kontaktowy adres e-mail Klienta lub w wersji papierowej tradycyjną pocztą (w zależności od wybranego sposobu dostarczania faktur). W wysłanej do Klienta wiadomości e-mail znajduje się prośba o akceptację Faktury VAT korygującej. Po przesłaniu przez Klienta potwierdzenia (np. w postaci odpowiedzi na wiadomość e-mail), zwrot należnych środków pieniężnych jest wykonywany do Salda Kaucji danego Klienta.
WAŻNE! W Panelu klienta dostępna jest tylko informacja o wystawieniu Faktury VAT korygującej. Właściwa Faktura VAT korygująca jest wysyłana do Klienta i nie jest dostępna do pobrania z poziomu Panelu klienta!
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie