Dostępne panele administracyjne

Zarządzanie oraz obsługa serwera (np. VPS) możliwe są za pośrednictwem dwóch lub trzech paneli administracyjnych. Panele administracyjne przy serwerze pełnią różne role. Przykładowo, jeden służy do zarządzania kontem oraz płatnościami, natomiast drugi może być użyty do technicznej konfiguracji serwera.

Jakie panele administracyjne dostępne są przy serwerze?

Obsługa serwera VPS możliwa jest za pomocą trzech poniższych paneli administracyjnych:

  • Panel klienta – Wszelkie operacje związane z Twoim kontem, abonamentem usług, ich płatnościami oraz rozliczeniami wykonuje się za pośrednictwem Panelu klienta. Ten panel administracyjny dostępny jest przy serwerach Pro Cloud, VPS oraz dedykowanych.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do Panelu klienta.
    Przykładowe operacje, które możesz wykonać w Panelu klienta: sprawdzenie stanu płatności, pobranie faktur, zwiększenie zasobów i/lub pakietu dla serwera VPS, opłacenie faktur metodą on-line, przypisywanie domeny do serwera VPS, zmiana danych kontaktowych dla konta.
  • VZPP – Panel VZPP umożliwia zarządzanie środowiskiem oprogramowania Twojego serwera. Panel VZPP pozwala na tworzenie odizolowanych kontenerów na podstawie jednego fizycznego serwera i jednej instalacji systemu operacyjnego. Cechuje się dużą elastycznością i możliwościami rozbudowy – czego wynikiem może być umożliwienie przetwarzania coraz to wyższych obciążeń. Panel VZPP dostępny jest tylko przy serwerach VPS.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do panelu VZPP.
    Przykładowe operacje, które możesz wykonać w VZPP: uruchamianie, zatrzymywanie lub restartowanie Twojego serwera VPS, ponowna instalacja środowiska operacyjnego (tylko system Linux), zmiana hasła dostępu dla konta „root” lub innego Administratora, sprawdzanie biężącego poziomu wykorzystania zasobów i alarmów ich wykorzystania.
  • Plesk Panel – Plesk Panel jest narzędziem służącym do bezpośredniej administracji serwerem, które umożliwia prowadzenie wirtualnego i profesjonalnego hostingu. Panel został tak zaprojektowany, aby uprościć administracje i zarządzanie usługami.

    Plesk Panel nie jest dołączany do każdego serwera – możesz go dodać do zamówienia podczas rejestracji Twojej usługi. Plesk Panel dostępny jest jako dodatkowe narzędzie przy serwerach VPS.

    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do Plesk Panel.
    Pamiętaj, że narzędzia Plesk Panel nie możesz dodać do serwera dedykowanego podczas jego zamawiania. Po opłaceniu zamówienia, możesz samodzielnie zainstalować Plesk Panel na serwerze dedykowanym.
    Przykładowe operacje, które możesz wykonać w Plesk Panel: konfiguracja domen przypisanych do serwera VPS, edycja rekordów dla przypisanych domen, tworzenie skrzynek e-mail i kont FTP, prowadzenie profesjonalnego hostingu (np. edycja parametrów hostingu), tworzenie kont dla użytkowników, aktualizacja licencji dla Plesk Panel.
    Narzędzie Plesk Panel możesz zamówić tylko podczas zamawiania serwera w homecloud.pl. Niemożliwe jest dodanie Plesk Panel po zamówieniu odpowiedniej usługi. Należy w takim przypadku zamówić nową usługę. Podczas wysyłania zamówienia należy zaznaczyć, aby narzędzie Plesk Panel zostało dodane do usługi. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o zamawianiu lub rozszerzaniu licencji na Plesk Panel.

Czy mogę jeszcze w jakiś sposób zarządzać serwerem VPS?

Możesz zarządzać swoim serwerem również za pomocą protokołu SSH. Za pomocą SSH możesz połączyć się z kontem root dla Twojego serwera, które ma pełną kontrolę nad systemem.

Domyślnie root ma dostęp do wszystkich komend i plików w systemie. Konto root uprawnia do wykonywania takich operacji jak np. zmiana właściciela oraz zawartości plików. Dostęp root jest domyślnie dostępny przy każdym zamówionym serwerze w homecloud.pl.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem za pomocą protkołu SSH.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie